Działania podejmowane w projekcie mają prowadzić do rozwoju działalności eksportowej MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego. Utworzony zostanie Eksportowy Punkt Informacyjny, w ramach którego MŚP będzie mogło uzyskać informacje na temat m.in. zagranicznych rynków zbytu i wydarzeń targowo-wystawienniczych lub konferencji za granicą. Powyższe informacje i rekomendacje wydarzeń będą pozyskiwane przez m.in. przedstawicieli Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz (SMB) podczas ich wizyt w polskich ambasadach lub konsulatach lub izbach. W ramach projektu organizowane będą także misje gospodarcze dla MŚP powiązane z udziałem w wydarzeniach targowo-wystawienniczych. MŚP będą miały także możliwość zdobycia lub poszerzenia swojej wiedzy eksportowej podczas organizowanych konferencji, gdzie przekazywane będą informacje i wskazówki eksportowe uzyskane przez przedstawicieli SMB. W projekcie zakłada się także podjęcie działań mających na celu promocję marek regionalnych MŚP z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego ze szczególnym uwzględnieniem obszaru funkcjonowania SMB.
Cel projektu
Celem działań jest zwiększenie rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku marek pochodzących z regionu kujawsko-pomorskiego, w szczególności MŚP prowadzących działalność na obszarze funkcjonowania SMB lub związanych z Rejestrem Instytucji Szkoleniowych (RIS). Podjęte działania promocyjne marek regionalnych mają na celu wspieranie lokalnych przedsiębiorstw oraz kreowanie atrakcyjnego obrazu regionu jako miejsca produkcyjnego, innowacyjnego, kulturowego czy turystycznego. Promocja regionalnej gospodarki na arenie międzynarodowej umożliwi wymianę know-how, technologii i najlepszych praktyk oraz zwiększy atrakcyjność regionu dla zagranicznych inwestorów. To może przyczynić się do napływu zagranicznych inwestycji, które mogą wspomóc rozwój infrastruktury, tworzenie miejsc pracy i wzrost gospodarczy. Promowanie marek regionalnych zapewni budowanie pozytywnego wizerunku województwa kujawsko-pomorskiego, w szczególności obszaru funkcjonowania SMB jako miejsca o silnym przemysłowym, kulturalnym, turystycznym czy technologicznym potencjale, co przyniesie wiele korzyści zarówno dla samych firm, jak i dla regionu jako całości, poprzez zwiększenie świadomości marek, wsparcie lokalnej gospodarki i kreowanie pozytywnego wizerunku regionu.
Zakładane efekty
Realizowany w projekt przyczyni się do podniesienia prestiżu marek pochodzących z regionu kujawsko-pomorskiego, w szczególności MŚP prowadzących działalność na obszarze funkcjonowania stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz, co przyczyni się do wzrostu ich wartości rynkowej i konkurencyjności na rynku.
Dodatkowe informacje
Wartość projektu: 2 792 104,08 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 999 999,20 zł
Okres realizacji projektu: styczeń 2025 – maj 2027
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie