Trasa S10. Przed umową na ostatni odcinek

Trwają przygotowania do podpisania umowy na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz-Toruń. W mijającym roku drogowcy zawarli umowy na trzy inne odcinki trasy, która w ciągu 3 najbliższych lat ma w bezpieczny i komfortowy sposób połączyć Metropolię Bydgoszcz z autostradą A1. Wybrany został też optymalny korytarz dla drogi ekspresowej z Bydgoszczy w kierunku Piły.

Droga ekspresowa S10 jest inwestycją priorytetową dla rozwoju Metropolii Bydgoszcz i całego regionu. W docelowym kształcie połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Jej budowa na odcinku Bydgoszcz-Toruń w latach 2017-20 została ujęta już w Programie Budowy Dróg Krajowych przyjętym w 2015 roku. O jak najszybsze skierowanie zadania do realizacji wielokrotnie apelowali parlamentarzyści regionu, prezydent Bydgoszczy, radni, mieszkańcy. Po wielu zmianach związanych z finansowaniem inwestycji harmonogram zakłada realizację prac w latach  2022-26. 50-kilometrowa trasa łącząca Bydgoszcz m.in. z autostradą A1 została podzielona na 4 odcinki. Wykonawcy przy każdym zadaniu odpowiadają za projekt i uzyskanie niezbędnych pozwoleń, a następnie prace budowlane.

W ramach inwestycji na terenie Metropolii Bydgoszcz powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa. Przebudowany zostanie m.in. węzeł Bydgoszcz Południe, wybudowany zostanie zupełnie nowy węzeł Emilianowo obsługujący Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny i  planowany terminal intermodalny. Zadanie obejmuje ponadto rozbudowę drogi krajowej nr 25 ze Stryszka do Brzozy, która poprowadzona zostanie nowym śladem.

W tym roku GDDKIA podpisała już trzy umowy na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków ekspresowej trasy łączącej Bydgoszcz z autostradą A1:

  • Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25 (koszt 411 mln zł, wykonawca: Intercor)
  • Emilianowo-Solec (koszt 240 mln zł, wykonawca Polaqua)
  • Solec - Toruń Zachód (koszt 425mln zł, wykonawca: Kobylarnia i Mirbud)

Drogowcy przygotowują się również do podpisania umowy na projekt i budowę ostatniego odcinka trasy pomiędzy węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe. Najkorzystniejszą ofertę o wartości blisko 340 mln zł złożyło konsorcjum firm Rubau Polska i Poltores. Rozstrzygnięcie podlega obligatoryjnej kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.

Z końcem listopada Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Bydgoszczy wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla drogi ekspresowej S10 Wyrzysk - Bydgoszcz. To ważny krok do realizacji 40-kilometrowego fragmentu S10, który w przyszłości połączy Szczecin i Bydgoszcz.

źródło: www.bydgoszcz.pl

Metropolia Bydgoszcz
Metropolia Bydgoszcz

Stowarzyszenie Metropolia Bydgoszcz. Zapraszamy do współpracy.